Rabobank keert terug in de wielersport als shirtsponsor van Team Visma | Lease a Bike. Daarnaast breidt Rabobank haar partnerschap met NOC*NSF verder uit als toppartner van TeamNL. Ook wil de bank nog meer investeren in de hockeysport. Verder gaat Rabobank samenwerken met concertorganisator MOJO.
UFI, de wereldwijde vereniging van de tentoonstellingsindustrie, heeft Alex Hsu aangesteld als de nieuwe programmamanager voor content en communities. Hij gaat binnen het Marketing & Communications team van UFI werken aan strategische initiatieven zoals Global Exhibitions Day en de Next Generation Leadership Grant. Hij zal ook een integrale rol spelen in UFI's 100-Year Celebration campagne.
CM.com neemt GUTS Tickets over om haar klanten toegang te geven tot een smart ticketingsysteem dat gebruikmaakt van blockchaintechnologie en dynamische QR-codes.
Ticketmaster en We-Invite gaan een strategische samenwerking aan met als doel de evenementbeleving voor zowel gasten als organisatoren naar een hoger niveau te tillen. Door Ticketmasters ticketingplatform te combineren met de op maat gemaakte oplossingen van We-Invite op het gebied van uitnodigingen, hospitality en white label ticketdistributie, moet er een totaalconcept ontstaan dat het gehele evenementproces optimaliseert.
Bierbrouwer AB InBev heeft zijn wereldwijde Olympische sponsordeal met het Internationaal Olympisch Comité (IOC) verlengd tot 2032. De samenwerking ging een jaar geleden in en liep oorspronkelijk tot de Olympische Spelen van Los Angeles 2028. De uitbreiding betekent dat AB InBev ook sponsor zal zijn van de Olympische Winterspelen in de Franse Alpen in 2030 en de Olympische Spelen in Brisbane in 2032.
LIVE (Live music Industry Venues & Entertainment) heeft een open brief gepubliceerd waarin artiesten worden opgeroepen een petitie te steunen waarin wordt gepleit voor een duurzamere live muziekindustrie.
Het wereldwijde sport-, muziek- en entertainmentbedrijf Wasserman gaat strategisch samenwerken met voetbalclub PSV Eindhoven. Het bedrijf moet de commerciële strategie van de club te versterken.
Het mislukte Fyre Festival keert terug. Het veelbesproken event dat in 2017 had moeten plaatsvinden, maar nooit werd gehouden, moet dit jaar tussen 30 mei en 2 juni terugkeren. Locatie is het Mexicaanse eiland Isla Mujeres. Organisator Billy McFarland kondigt op Instagram 'een echte terugkeer' aan.
Drie Informa vakbeurzen in Zuid-Californië - Natural Products Expo West, MD&M West en Sustainable Manufacturing Expo/WestPack - werken samen om hulp te bieden aan mensen die getroffen zijn door de verwoestende Californische bosbranden.
Festival The Flying Dutch maakt na zeven jaar afwezigheid een comeback. Op 31 mei dit jaar doet het festival drie locaties aan: het Breepark in Breda, het Voormalige Drafbaan Stadspark in Groningen en het FBK Stadion in Hengelo.
Legends heeft Chris Bray benoemd tot President van Europa voor de gecombineerde Legends en ASM Global business. In zijn uitgebreide rol zal Bray toezicht houden op de bedrijfsactiviteiten van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk en Europa, waaronder de exploitatie van locaties en het genereren van inkomsten in de sport-, entertainment-, attractie-, congres- en vrijetijdsindustrie.
Voor het eerst in 35 jaar is er deze zomer geen Metropolis Festival in het Zuiderpark van Rotterdam. De organisatie heeft onvoldoende financiële middelen om het evenement te realiseren.
Sportmarketingbureau SportVibes is per 1 januari 2025 aandeelhouder in BEAT Cycling Club. In de afgelopen maanden werkte het bureau nauw samen met de directie van BEAT aan een aangescherpte toekomstvisie en een vernieuwde commerciële strategie. De volgende stap: is de komende jaren door te groeien naar de top van het professionele wielrennen.
Zoocade, de eerste hologramdierentuin in de Verenigde Staten, is geopend in Austin, Texas. De innovatieve attractie is een alternatief voor traditionele dierentuinen. De zoo is ontwikkeld door softwarebedrijf Axiom Holographics en maakt gebruik van hologramtechnologie om de hologramdieren in het wild te laten 'leven'.
Ter gelegenheid van Enschede700 is er in Enschede tijdens het Hemelvaartweekend het Red Roots Festival. Het event op de Oude Markt staat volledig in het teken van de rijke geschiedenis en creatieve toekomst van Enschede.
SAIL 2025 komt in de jubileumeditie met het muzikale programma Sail On Stage. Van woensdag 20 augustus tot en met zaterdag 23 augustus wordt iedere avond afgesloten met optredens van verschillende artiesten. Van klassiek tot dance, elke avond komen diverse genres aan bod op het podium bij de NDSM-werf.
Philips OneBlade is de nieuwste partner van wielerploeg Unibet Tietema Rockets en Tour de Tietema. Het merk moet de renners ondersteunen met zowel praktische als visuele voordelen.
De wereldwijde commerciële rechten van de UEFA-voetbalclubcompetities voor mannen komen voor de periode 2027-2033 in Amerikaanse handen. De UEFA en de European Club Association (ECA) hebben aangekondigd dat hun gezamenlijke onderneming UC3 exclusieve onderhandelingen is gestart met Relevent Sports uit New York.
Live in ’t Park is de naam van een nieuw Nederpopfestival dat op zondag 31 augustus in het Tilburgse Leijpark.
Flanders Expo, een van de vier beurshallen van evenementenorganisator Easyfairs Belgium, verhoogt het digitale gemak voor zijn bezoekers, exposanten en organisatoren. De hal is voortaan uitgerust met een 5G-netwerk en WiFi 6-technologie. Na eerdere innovaties, zoals de aankoop van digitale schermen in 2024, markeert dit project een nieuwe fase in het duurzaamheidstraject van het bedrijf.