De Scheveningse Pier moet weer de grandeur van weleer terugkrijgen en 'de meest duurzame pier op zee' worden. Onderdeel van de plannen is een viersterren- en een familiehotel en een conferentiezaal. Projectontwikkelaar RE:BORN maakte de herontwikkelingsplannen dinsdag bekend.
Volvo Cars en The Ocean Race hebben hun samenwerking verlengd 'tot in het volgende decennium'. Beide partijen willen inspanningen voor het herstel en de bescherming van belangrijke maritieme ecosystemen helpen opschalen. Daarbij zetten ze in op de kracht van sport en mensen.
Star/p is de naam van een nieuw sportstrategiebureau dat vorige week is gestart. Het bureau richt zich op het creëren van nieuwe commerciële waarde door het ontwikkelen van sportgerelateerde proposities waar je fysiek of mentaal eigenaar van wordt (IP’s) en het versterken van bestaande sportmerken.
Het Omnisport in Apeldoorn heeft een nieuwe vloer en indeling gekregen. De vernieuwing is gerealiseerd in nauwe samenwerking met Libéma, de gemeente Apeldoorn en alle betrokken partijen. Daarmee voldoet de locatie aan de internationale eisen om de EK Indoor Atletiek 2025 te organiseren.
Het Natural History Museum in Londen werkt samen met het Royal Lancaster hotel in de Britse hoofdstad aan een nieuw foodconcept dat is geïnspireerd door bestuivers en bloemen. De chef-koks van het hotel serveren een afternoon tea met zoete en hartige gerechten onder de naam 'Blooming British Afternoon Tea'.
Meer dan negenduizend hotelmedewerkers in negen Amerikaanse steden staakten het afgelopen weekend. Het hotelpersoneel wil hogere lonen, de werkdruk is te hoog en er is onvoldoende personeel. Professionals uit de vergaderbranche kunnen nog meer stakingen verwachten.
Easyfairs organiseert een nieuw festival voor de digitale wereld in de breedte. Het heet tech.STARS en de eerste editie wordt volgend jaar op 6 en 7 maart gehouden in Milaan. Een tweede editie volgt in München op 29 en 30 oktober. Het festival is bedoeld voor 'cyberpioniers, data-experts, AI-whizzkids en elk type digitale innovator die je je maar kunt voorstellen', laat Easyfairs weten.
ThisPlays International opent eind dit jaar en volgend jaar PicCity-winkels in vijf grote Europese steden. De eerste komt in december in Amsterdam. PicCity is een trendy fotosouvenirwinkel met een compacte oppervlakte van 10 tot 20 vierkante meter. Met zelfbediening kunnen bezoekers foto's van de stad in gedrukt en digitaal formaat kopen.
Essent keert na ruim tien jaar terug in het schaatsen. Het energiebedrijf verbindt zich per 1 oktober ten minste drie jaar aan de schaatsploeg van Jac Orie en Sven Kramer. Ook draagt zij bij aan de maatschappelijke ambitie van de Sven Kramer Academy om kinderen het plezier van het schaatsen te laten ervaren. Essent vervangt daarmee Jumbo als schaatssponsor.
Zo’n 250 festivalgangers mochten afgelopen weekend tijdens Into The Great Wide Open aanschuiven bij het nieuwe festivalconcept DE TAAFEL. Bij dit concept van cateraar The Food Line-up serveerden drie chefs een menu, met de omgeving, natuur en verhaal van de chef als uitgangspunt.
Ruim 82.000 mensen brachten afgelopen zomer een bezoek aan de VriendenLoterij ZomerConcerten in Het Concertgebouw. Er waren meer dan tachtig concerten te zien. Het doel om een breder publiek op een laagdrempelige concerten te laten bezoeken, is daarmee geslaagd. De samenwerking is verlengd tot en met 2027.
De Britse regering gaat het gebruik van dynamische prijzen door ticketwebsites onderzoeken nadat fans van Oasis kaarten probeerden te bemachtigen voor de reünietournee van de band, maar er niet tussen kwamen. Bij de toezichthouder kwamen 450 klachten binnen over misleidende ticketprijzen en beschikbaarheid. Veel tickets zouden meer dan verdubbeld zijn in prijs.
Mysteryland (ID&T) heeft in samenwerking met partner Bud en TWOFIFTYK DRNS een droneshow ontwikkeld die het festival het afgelopen weekend afsloot. Het ging om zeshonderd drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zang.
Er komen steeds meer partnerships op Lowlands. Merken bieden tal van activaties, de een geslaagder dan de ander. De afgelopen editie sprongen een paar nieuwkomers eruit, zoals de Hornbach bagagewagens, Ikea Drömland en het NRGY Camp van Kia.
Adnight, het evenement voor de creatieve industrie van Amsterdam, is een franchisemodel begonnen om initiatiefnemers buiten de hoofdstad hun eigen editie te laten organiseren.
RAI Amsterdam is een samenwerking aangegaan met de twee vaste audiovisuele partners ACS audiovisual solutions en Faber. Door dit partnership kan de RAI in de toekomst haar AV dienstverlening nog beter aan laten sluiten op de wensen en behoeften van haar klanten.
Seat Unique heeft ruim 19,1 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Nickleby Capital. Het is een in Londen gevestigd platform dat VIP-tickets en hospitalitypakketten aanbiedt voor sport-, muziek- en culturele evenementen.
De Formule 1 heeft een meerjarige samenwerking aangekondigd met Aggreko, een internationale leverancier van energieoplossingen. Het is de bedoeling dat het bedrijf vanaf het seizoen 2025 innovatieve schonere systemen voor energieopwekking gaat leveren bij alle Europese GP's. Daarmee wordt Aggreko Official Provider van de F1.
Samsung gaat de komende maanden in 24 verschillende Basic-Fit-sportscholen in Nederland en België zijn nieuwste smartwatch promoten. Met de activatie 'Galaxy Space Squat' kunnen twee sporters tegelijk oefeningen doen terwijl zij kijken naar een scherm in de vorm van een smartwatch.
44% van de muziekfans heeft nu minder geld over voor het bezoeken van een festival. Dat blijkt uit een Brits onderzoek van Pirate.com, een internationaal netwerk van muziekstudio's, onder 1.700 respondenten. Die werden ondervraagd over hun festivalplannen voor dit jaar.