Het Kruisherenhotel Maastricht lijkt te mogen uitbreiden met 52 hotelkamers, een hoogwaardig restaurant en een multifunctionele ruimte voor exposities en bijeenkomsten. Dinsdagavond stemde een raadsmeerderheid van de gemeente Maastricht in met het verlenen van de 'Verklaring van Geen Bedenkingen'. Dat is een vereiste voor het verkrijgen van de vergunning.
Immerse LDN, een nieuw Londens entertainmentdistrict voor 'immersive' ervaringen aan de Royal Docs, heeft in iets meer dan twee jaar meer dan een miljoen tickets verkocht.
LEGO Group lanceert de Art Vincent van Gogh – Sunflowers set. Deze is ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Van Gogh Museum. De set van 2.615 onderdelen biedt fans de kans om zich onder te dompelen in de kunst van Van Gogh en de inspiratie te ontdekken achter een van zijn meest geliefde werken: 'Zonnebloemen' (1889).
Bastiaan Klomp is per 1 april de nieuwe directeur/gastheer van Château St. Gerlach en operations director van Oostwegel Collection. De Maastrichternaar bekleedde eerder al leidinggevende functies bij Château St. Gerlach.
Mariëlle Voesenek-Burggraaf is per 1 januari de nieuwe commerciële directeur van evenementenlocatie Breepark in Breda. Zij volgt Anneke Stins op.
Stephen Nuttall is benoemd tot de nieuwe voorzitter van IBC's Partnership Board, dat bestaat uit vertegenwoordigers van elk van de zes partnerorganisaties die eigenaar zijn van IBC. De organisaties moeten zorgen voor het bestuur en strategie. IBC is de vakbeurs voor media- en entertainmenttechnologie.
Possibilize, Sencity Festival en Revelland hebben een gezamenlijke toolkit ontwikkeld om concerten en festivals toegankelijker te maken voor dove en slechthorende bezoekers. De preview werd gepresenteerd tijdens Eurosonic Noorderslag in Groningen.
Demi Hens is benoemd tot Head of Marketing van This is Live Group. Daarnaast wordt ze ook lid van het managementteam van de full service event agency uit Schijndel.
Bruno Giebels is per 1 januari begonnen als algemeen directeur van de Koepel in Haarlem. Hij volgt Hans Lubberding op, die als interim-directeur in 2023 en 2024 de basis legde voor de transformatie van bouw naar ingebruikname van het gebouw.
Ziggo Dome heeft onlangs de langdurige samenwerkingen met Coca-Cola en Heineken verlengd. Beide partnerschappen zijn er al sinds 2012. Coca-Cola verlengt tot 2029 en Heineken tot 2031. Betrokken partijen willen inzetten op 'innovatieve initiatieven en publieksgerichte oplossingen'.
Een op de vier bezoekers van attractieparken zou overwegen om er permanent te gaan wonen. Dat blijkt uit de Leisure and Attractions Trends Report 2030 van Katapult, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het ontwerpen van themaparken en bezoekersattracties en -ervaringen.
Advocatenkantoor Houthoff en Nationale Opera & Ballet hebben hun sponsorovereenkomst met drie jaar verlengd. Sinds 2018 is Houthoff hoofdsponsor van het culturele instituut. Met deze verlenging blijft het kantoor bijdragen aan de toegankelijkheid en kwaliteit van opera en ballet in Nederland.
Rabobank en H20 hebben hun partnership dat vijf jaar geleden werd gestart met drie jaar verlengd. Als founding partner stond Rabobank aan de basis van de H20 Esports Campus in Purmerend en het bijbehorende Rabo Esports Stadium Amsterdam. Deze samenwerking is uitgegroeid tot een belangrijke hub voor innovatie, educatie en creatieve technologie.
Matthijs Welle, CEO van Mews, is tijdens de twintigste editie van het HotelloTOP Year Event in de RAI Amsterdam bekroond met de Hotello of the Year Award 2025.
See Tickets gaat een samenwerking aan met Tickets for Good, de organisatie die zich inzet om tickets toegankelijker te maken voor zorgprofessionals en net is geïntroduceerd op de Nederlandse markt. Met deze krachtenbundeling steunde See Tickets afgelopen kerst Tickets for Good niet alleen met een donatie, maar ook in de toekomst met haar netwerk en technische ondersteuning.
Lowlands en Ikea hebben met de activatie Drömland de award voor Best Brand Activation gewonnen op de veertiende European Festival Awards op Eurosonic Noorderslag.
Nationale-Nederlanden (NN) is de nieuwe hoofdpartner van Kunsthal Rotterdam voor een periode van twee jaar. De samenwerking tussen de twee partijen loopt al sinds 2016 en ze verstevigen nu de samenwerking. NN en de Kunsthal gaan zich samen inzetten om meer mensen in aanraking te laten komen met kunst en cultuur.
ISE en Llum BCN gaan samenwerken om een lichtkunstfestival naar Barcelona te brengen tijdens de ISE 2025-beurs, met het werk van de Franse kunstenares Alice Labourel. Tijdens de beurs krijgen bezoekers een exclusieve preview van de lichtinstallaties van Llum BCN 25.
Een grootschalige drugstest tijdens het Beyond the Valley festival in het Australische Victoria was volgens de minister van Volksgezondheid van de staat een succes. Het was de eerste keer dat Victoria pillentests deed.
Utrecht krijgt op 16 januari een nieuwe indoor golflocatie. Het concept RUFF opent zijn Modern Clubhouse in The Wall in Utrecht. Deze locatie biedt zes banen en een grote indoor putting green, geschikt voor zowel golfers als niet-golfers. Het internationale concept is daarmee nu ook in Nederland beschikbaar.