De provincie Noord-Holland is Supporting Partner geworden van SAIL 2025. Daarmee zet de provincie zich in voor talentontwikkeling, innovatie en verduurzaming. Ook de bereikbaarheid van het evenement, met name tijdens de SAIL-In en SAIL-Out als de Noordzeekanaalgemeenten duizenden bezoekers ontvangen, staat op het lijstje.
Easyfairs neemt de UK Metals Expo Limited over. Deze acquisitie is een toevoeging aan Europa's grootste netwerk van industriële evenementen, met meer dan dertig beurzen voor productie en industriële verwerking. Eerder dit jaar werd Southern Manufacturing & Electronics toegevoegd aan het portfolio.
The O2 arena in Londen heeft de Commended status bereikt als onderdeel van de 'A Greener Arena'-certificering door A Greener Future (AGF). Twee jaar geleden werd The O2 al de eerste locatie in Engeland die de certificering kreeg. De nieuwe status is een upgrade dankzij verdere duurzame maatregelen.
Ticketmaster heeft meer dan 60.000 pond gedoneerd aan de Music Venue Trust (MVT), de Britse liefdadigheidsinstelling die honderden muziekpodia steunt.
Apenheul is omgetoverd tot Winterheul. Dit is het resultaat van een samenwerking tussen het Apeldoornse apenpark en Mojo. Met de kernwaarden natuur, respect en de Veluwe is een verhaallijn gemaakt waarbij de Veluwe tot leven komt als de apen aan het slapen zijn.
Pathé laat ter promotie van de nieuwe Relax Seats in de bioscoop een 'branded' tram door Amsterdam rijden. In Pathé de Munt kunnen bezoekers een tienjarig Club Pathé Unlimited abonnement winnen, waarbij ze vanuit de Relax Seat eindeloos van films kunt genieten.
De Europese Unie geeft Europa's muziekscene een boost door de toezegging van een nieuwe financiering voor podia. Liveurope, een samenwerkingsverband van een twintigtal concertlocaties in Europa waaronder de Amsterdamse Melkweg, heeft 2,8 miljoen euro gekregen voor de komende vier jaar om muziekpodia over het hele continent te ondersteunen bij het promoten van opkomend Europees talent.
Kennis- en innovatienetwerk van de creatieve industrie CLICKNL zet tijdens SXSW 2025 in op ‘Immersive Experiences' (IX) die sociale en economische impact maken en publieke waarden respecteren. De Nederlandse creatieve industrie wil volgend jaar maart in Austin een ‘Europese’ visie op de komende digitale transitie delen.
Essent is vanaf de Nederlandse Jeugdschaatsdagen die op dinsdag 17 december in Rotterdam werden gehouden als partner onderdeel van dit grootste maatschappelijke schaatsproject van Nederland. Het energiemerk sluit zich aan bij het initiatief van de SKA, Unox en Jumbo Supermarkten.
Live Nation is een exclusieve franchiseovereenkomst aangegaan met The Comedy Store UK om speciaal gebouwde comedypodia op te zetten in het Verenigd Koninkrijk.
Bij de elfde editie van de Rotterdam Music Awards is Motel Mozaïque uitgeroepen tot Beste Festival. Er werden awards uitgereikt in acht categorieën.
Het Boekenweekgeschenk wordt vanaf komend jaar de toegangskaart voor het museum op de laatste zondag van de Boekenweek. Ook wordt de jubileumeditie (de negentigste) gevierd met een extra grote tournee in boekhandels door heel Nederland.
Entertainment, Attractions & Gaming Expo Europe (EAG), het belangrijkste evenement voor de internationale entertainment-, attractie- en gaming-industrie, kondigde eerder dit jaar de nieuwe Social Immersive Entertainment Expo (SIEX) aan. Deze expo wordt gelijktijdig gehouden met de EAG en de eerste exposanten zijn bekendgemaakt.
Live Nation New Zealand gaat het nieuwe Waikato Regional Theatre exploiteren in samenwerking met Waikato Regional Property Trust. Het theater wordt eind 2025 geopend in het hart van Hamilton en wil het aantal live muziekshows en andere live evenementen uitbreiden.
Picnic wordt tot minstens 2028 titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL die actief is op WorldTour-niveau. De samenwerking moet Picnic's naamsbekendheid in Nederland, Duitsland en Frankrijk versterken en gezamenlijke waarden als innovatie en gezondheid onderstrepen.
DoubleTree by Hilton Amsterdam CS krijgt als eerste ter wereld het WE ARE EDN restaurant. Het is een concept van StiR Creative Collective, het creatieve adviesbureau van Hilton. EDN staat voor Engage, Develop en Nurture en is een oproep tot een duurzame, positieve verandering in de stad.
AEG Presents neemt een belang in het Duitse concertpromotiebedrijf MCT Agentur. De overeenkomst moet het bereik van beide bedrijven vergroten en zorgen voor een strategische groei in Duitsland en daarbuiten.
Het Tramlines Music Festival en The Fringe at Tramlines zorgden dit jaar samen voor een impuls van 7,3 miljoen pond (ruim 8,8 miljoen euro) aan de economie van de Britse stad Sheffield. Tramlines is een van de langstlopende muziekfestivals in het Verenigd Koninkrijk.
De Eredivisie heet bij aanvang van seizoen 2025/‘26 de VriendenLoterij Eredivisie. Naast maatschappelijk partner wordt de VriendenLoterij officiële naamgever van de competitie. In alle uitingen wordt de competitie vanaf dan de VriendenLoterij Eredivisie.
TUI gaat samenwerken met The Walt Disney Company Benelux voor de release van ‘Mufasa: The Lion King’, de live-action prequel van de Oscar-winnende animatieklassieker The Lion King uit 1994. De reisorganisatie nodigt klanten uit om de magie van Afrika te ervaren op de website, de social media kanalen en in de TUI Shops. Ook wordt er een speciale rondreis ontwikkeld.